Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 32
Pokaż wszystkie komentarzeCo do kosztów, licząc w przeciągu sezonu, czy okresu użytkowania przez nas motocykla ? W przeciągu posiadania maszyny, koszty utrzymania mogą być takie same, tylko częstotliwość remontów może się różnić. W przypadku 2t remont robimy częściej i taniej, a w 4t rzadziej i drożej, z czego na to samo wychodzi. Jedni lubią "jęk" 2-paka, a drudzy lubią "bulgot" 4-paka. Kwestia gustu i grubości portfela.
OdpowiedzA co się częściej remontuje w 2t w porównaniu z 4t?
OdpowiedzLogiczne, że : tłok, korba, gładź cylindra, ogólnie silnik. Co do wysokiego kręcenia, nie rozumiem kwestii, autor tematu twierdzi, że 2-paka bujamy na niskich obrotach, bo na wysokich nie ma sił ? A 4-paka bujamy wysoko ?
OdpowiedzKiedyś miałem CRF250. Honda zalecała wymiane tloka co 15 mth. Teraz mam KTM 200 EXC i zalecenie producenta jest wymiana tloka po bodajze 60 mth. Nie bardzo wiec wiem o co chodzi z tym tlokiem ;)
Odpowiedz15mth, tyle to nawet producent Vertex-a nie przewiduje dla motocykli klasy 85,czy 125 w 2-takcie. Być może pomyliłeś dane z regulacją zaworów. Pomijając fakt, że dane które podaje np. producent, są danymi przeważnie dla zawodowców, amatorka zawsze czas pracy silnika może sobie wydłużyć, przy odpowiedniej eksploatacji silnika. Powiedzmy w przeciągu 4 lat posiadania YZ125(2t) i YZF250(4t), koszty eksploatacji mamy przybliżone do siebie. Wystarczy trochę posiedzieć w tym temacie.
OdpowiedzNo ja też mam parę lat eksploatacji róznych offroadowek (2t i 4t) i moje wnioski sa inne niz twoje.
Odpowiedz